معاون سازمان نوسازی مدارس كشور اعلام كرد

نیاز كشور به ۴۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی

نیاز كشور به ۴۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی

پروژه آسان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس كشور اظهار داشت: به ۴۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی و پروشی دیگر در كشور نیاز داریم.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی شهری در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان كرمانشاه با اشاره به اینكه زیرساخت توسعه در هر كشوری آموزش و پرورش است، اظهار نمود: بر مبنای تجربیات بین المللی كشورهایی همچون ژاپن، آلمان و دانمارك اگر به توسعه اقتصادی رسیده اند، نتیجه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بوده است.
وی با اشاره به اینكه خیرین مدرسه ساز به خوبی اهمیت حوزه آموزش و پرورش را درك كرده اند كه قدم در این راه گذاشته اند، اظهار داشت: ما دولتی ها باید بهای بیشتری به این حوزه بدهیم.
وی با اشاره به اینكه اگر می خواهیم كشور متحول شود راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم، اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز حوزه ای را انتخاب كردهاند كه سرمایه گذاری آنها بالاترین سوددهی را برای كشور دارد.
شهری اضافه كرد: بر مبنای آمارها حدود ۲۰ درصد از كل كلاسهای درس كشور را یا خیرین ساخته اند و یا در ساخت آنها مشاركت داشته اند.
وی به مشكلات موجود در حوزه فضاهای آموزشی اشاره و اظهار نمود: با وجود تلاش دولت، حمایت مجلس و همت خیرین هنوز در حوزه فضاهای آموزشی تنگناهایی داریم و قریب یك سوم مدارس ما ایمنی كافی در برابر حوادثی همچون زلزله ندارند، البته در بحث تخریب و بازسازی مدارس فرسوده كار بسیار بزرگی در دهه اخیر در كشور انجام شد و ۷۰ هزار كلاس درس تخریب و بازسازی و ۳۰ هزار كلاس درس مقاوم سازی شد.
معاون سازمان نوسازی مدارس كشور با اشاره به اینكه با كمبود سرانه فضای آموزشی هم مواجهیم، اضافه كرد: به جهت اینكه یك روند مطلوب تعلیم و تربیت داشته باشیم به ازای هر نفر باید ۸.۴ متر فضای آموزشی و پرورشی داشته باشیم كه هم اكنون میانگین این فضا در كشور ما ۵.۲ متر مربع است و در خیلی از شهرها حتی پایین تر از این میزان است.
وی اضافه كرد: این آمارها نشان داده است علاوه بر ۶۰ میلیون متر مربع موجود، به ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی و پرورشی دیگر در كشور نیاز داریم.
شهری ادامه داد: در این شرایط و با وضع موجود دست خیرین مدرسه ساز را به گرمی می فشاریم و از آنها طلب استمداد بیشتری داریم.
وی اظهار داشت: رویكرد امسال جشنواره خیرین مدرسه ساز در كشور رویش جوانان خیر مدرسه ساز است. باید نسل جوان وارد این حوزه شود تا این پدیده مبارك ادامه داشته باشد.
شهری به زلزله سال قبل استان كرمانشاه هم اشاره نمود و اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز در این حادثه به خوبی وارد صحنه شدند و برای بازسازی فضاهای آموزشی صدمه دیده سنگ تمام گذاشتند.



1397/02/25
14:43:46
5.0 / 5
4600
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , كلاس , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه