درنشست بررسی نیازها، چالش ها و فرصت های پیش روی دختران دهه ۸۰ عنوان شد

عدم گفتگو سبب چالش و صدمه های اجتماعی شده است

عدم گفتگو سبب چالش و صدمه های اجتماعی شده است

پروژه آسان: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت كه عدم گفتگو سبب چالش و صدمه های اجتماعی شده است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در ادامه سلسله نشست های هم اندیشی بررسی نیازها، چالش ها و فرصت های پیش روی دختران دهه هشتاد مطرح كرد: عدم گفتگو سبب چالش و صدمه های اجتماعی شده است.
وی با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران و اهمیت و لزوم گفتگو در جامعه، اظهار نمود: در كتاب های حوزه تعلیم و تربیت با استناد به بحث تولید رابطه و پیوند بین مردم و جامعه، چهار نوع رابطه برای موفقیت وتعالی افراد در نظر گرفته شده است كه عبارتند از رابطه با خود، رابطه باخدا، رابطه با خلق و رابطه با طبیعت و این روابط در برنامه درس ملی گنجانده شده است.
وی ادامه داد: در طرح گفتگو برای دختران دهه هشتاد، رابطه با خلق و دیگران مدنظراست و آموزش دوستی و گفتگو ابزار و وسیله ای خواهد بود كه جامعه را به جامعه ای متعادل و زیبنده زیست انسانی تبدیل می كند و رمز توفیق و پیشرفت جامعه مستقل از تفاوت ها و تمایزها، در گفتگو و تعامل و مدارا است و گفتگو در دو بعد ایجابی و اصالتی سبب شكل گیری جامعه سالم خواهد بود.
زرافشان گفتگو را قوام بخش ارتباطات اجتماعی دانست و اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه این مطالبه وجود دارد كه برای حل تعارضات و صدمه های موجود، گفتگو در جامعه به شكل علمی و صحیح آموزش داده شود.
معاون آموزش متوسطه خاطرنشان كرد: در ارتباط با لزوم گفتگو و دوستی، مطالعات و پایشهای ملی مطلوبی در كشور انجام شده است كه جامعه آماری پژوهش ها، نوجوان وجوانان هستند و نتایج نشان داده است جامعه از خشونت، طلاق و عدم اعتماد بین فردی رنج می برد و با بررسی و تحلیل هایی كه انجام شده است، این نكته قابل توجه است كه عدم گفتگو سبب چالش ها و صدمه های اجتماعی شده است.
وی با اشاره به لزوم اعتماد در جامعه تصریح كرد: اعتماد مركز اصلی تشكیل سرمایه اجتماعی است و گفتگو حلقه وصل و شكل گیری این اعتماد است و رعایت حقوق شهروندی، مردم سالاری دینی و غلبه بر منازعات را باعث می گردد.
زرافشان در ادامه اظهار داشت: كسب توانمندی در تولید رابطه و گفتگوی مؤثر، گسترش فرهنگ مردم سالاری دینی، مشاركت سیاسی و اجتماعی، تقویت مدارا و تعامل و رعایت حقوق شهروندی از نتایج مطلوب و مؤثر رویكرد دوستی و گفتگو خواهد بود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دراین نشست فرحناز مینایی پور مدیركل دفتر امور زنان وزارت آموزش وپرورش درمورد اهمیت برگزاری دوره های آموزشی با رویكرد دوستی و گفتگو اظهار نمود: باتوجه به بررسی های انجام شده درباره چالش ها و فرصت ها برای دختران دهه هشتاد، گفتگو و دوستی ازجمله نیازهایی تشخیص داده شد كه برنامه ریزی آن برای دانش آموزان دختر ضروری و لازم است.
وی ادامه داد: ماده ۱۰۲قانون برنامه ششم توسعه بر تحكیم بنیان خانواده و گفتگوی بین نسلی تاكید می كند كه دفتر امور زنان برای عملیاتی شدن آن سلسله نشست های هم اندیشی بررسی نیازها، چالش ها و فرصت های پیش روی دختران دهه هشتاد بارویكرد دوستی و گفتگو را برنامه ریزی نموده است.



1397/05/17
14:00:49
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه