نبود نیروی متخصص از مهمترین مشكلات آموزش و پرورش همدان

نبود نیروی متخصص از مهمترین مشكلات آموزش و پرورش همدان

پروژه آسان: معاون آموزش و پرورش ناحیه یك شهرستان همدان اظهار داشت: مهم ترین مشكل آموزش و پرورش هم اكنون نبود نیروی متخصص است و این عاملی مهم در پایین آمدن كیفیت آموزش است.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، بابایی سه شنبه 12 شهریور در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار نمود: با شیوه نامه موجود اگر مدرسه ای ظرفیتی دوبرابر از مدرسه ای دیگر داشته باشد و با این تعداد كم از مدیر و معاونان، دچار مشكل می شوند و كیفیت مدیریت پایین خواهد آمد چون كه هر چه تعداد دانش آموزان بالا رود تعداد بیشتری برای مدیریت آنها لازم خواهد بود و این مشكلی است كه متأسفانه حل نشده است.
معاون آموزش و پرورش متوسطه ناحیه یك همدان اضافه كرد: یكی دیگر از مشكلات دیگری كه به آن توجه نشده، بحث سرپرست كارگاه های فنی و كاردانش است كه مجبور شدیم به خاطر كمبود نیرو از سرپرستهای خود كم نماییم و این هم نتایج ناگواری در بحث مدیریت به دنبال خواهد داشت.
بابایی با بیان كمبود ظرفیت برای این میزان تراكم دانش آموزان خاطرنشان كرد: متأسفانه برای پذیرش دانش آموزان با كمبود ظرفیت مواجه شدیم به طوریكه در مقطع متوسطه اول در مركز شهر برای دانش آموزان شیفت بعد ازظهر تشكیل دادیم چونكه تراكم دانش اموز به قدری بوده كه شیفت بامداد جوابگوی این حجم از دانش آموزان نیست.
وی با اشاره به برگشت تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی، اظهار داشت: اگر مدارس غیر انتفاعی به درستی وظیفه خویش را در مبحث آموزش انجام می دادند ما شاهد برگشت تعداد زیادی از دانش آموزان نبودیم.
معاون آموزش و پرورش متوسطه ناحیه یك همدان با اشاره به اینكه مهم ترین مشكل آموزش و پرورش این است كه نیروهای آموزشی ما تخصصی نیستند، تصریح كرد: باآنكه كه به ما گفته شده است كه نباید در اول مهر كلاس های مدارس خالی بماند اما اگر آموزش توسط نیروهایی غیرمتخصص صورت گیرد كیفیت آموزش به شدت پایین خواهد آمد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان هم با اشاره به اینكه كمبود نیروی متخصص گریبانگیر مدارس همدان است، اظهار داشت: فعالیت هیچ مدرسه ای نباید به خاطركمبود نیرو و تجهیزات منحل شود.
علی اصغر ناظری پور سه شنبه 12 شهریور در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، با اشاره به اینكه اداره آموزش و پرورش شهرستان همدان هیچ مشكل خاصی ندارد مگر در زمینه نیروی انسانی متخصص، اظهاركرد: اگر مسئولین همت كنند می توانند این مشكل را حل كنند و هیچ مدرسه ای نباید به خاطركمبود نیرو و تجهیزات منحل شود.
وی در ارتباط با اعتبار و بودجه اداره آموزش و پرورش، ادمه داد: اعتباری كه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده حدود 43 میلیارد تومان است كه از این اعتبار باید برای نوسازی و بازسازی و تجهیزات مدارس استفاده گردد.
معاون سیاسی فرماندار همدان خاطرنشان كرد: مشكلی كه گریبانگیر مدارس است كمبود نیروی متخصص است كه برای این حل این مشكل باید چاره ای اندیشید كه كمیته ای بین ناحیه یك و دو برای بررسی مسائل كارشناسی و كمبود نیروی متخصص تشكیل شده چون كه آموزش خوب دانش آموزان به دست اساتید ماهر و متخصص صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینكه در همدان در میان مدارس مركزی و حاشیه تفاوت چشمگیری به چشم نمی خورد، افزود: مدارس حاشیه شهر و و روستاها باید بیش از مدارس مركزی مورد توجه مسئولین باشد و در همه مباحث حتی در توزیع نیرو باید از سهم یكسانی برخورد باشند.
مدیركل نوسازی مدارس استان همدان هم اظهار داشت: تا مهرماه سال جاری، 13 مدرسه با 113 كلاس درس و زیربنای 18 هزار متر مكعب و با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال افتتاح می گردد.
فرزاد تیموری هم در این نشست اظهار نمود: هنرستان محسنی علی آباد، پورمختار لالجین، اسلام آباد، معتمد آباد خزل، حمیدیه نهاوند و غیره بخشی از مدارسی هستند كه تا مهرماه افتتاح می گردد.
مدیركل نوسازی مدارس استان همدان تاكید كرد: در هفته دولت 6 پروژه كلنگ زنی شده است كه با پیگیری نمایندگان استان، چهار مدرسه از بنیاد بركت در امزاجرد، سولان، شهرك بهشتی و دیزج به استان ابلاغ گردیده است. با هماهنگی مدیركل آموزش و پرورش و اردوهای طرح هجرت، مدارس و میز و نیمكت های فرسوده با اعتبار 100 میلیون تومانی بازسازی و به چرخه استفاده بازگشته است.
تیموری عنوان كرد: 2 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و كمك آموزشی خریداری و در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. همینطور 60 هزار متر مكعب ایزوگام خریداری و در اختیار مدارس قرار خواهیم داد.
مدیركل نوسازی مدارس استان تاكید كرد: به مناطق 19 گانه آموزش و پرورش درباره تجهیز سیستم گرمایشی مدارس ابلاغیه فرستادیم تا پیش از شروع مدارس نقصها این مدارس را برطرف نماییم.



1397/06/14
13:37:00
5.0 / 5
5078
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , اجتماعی , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه