اتاقك انزوا، مجازاتی خشن برای دانش آموزان انگلیسی

اتاقك انزوا، مجازاتی خشن برای دانش آموزان انگلیسی

پروژه آسان: بعد از مطرح شدن نگرانی هایی درباره سیاست ˮتحمل صفرˮ كه توسط بعضی از اتحادیه های آكادمیك انجام می شود، والدین انگلیسی از اتاقك های انزوایی كه در مدارس متوسطه در سراسر این كشور استفاده می شوند، انتقاد كردند.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، آمارها از آن حكایت می كند كه ۴۵ مدرسه عضو اتحادیه های آكادمی در انگلیس دست كم ۲۰ درصد از دانش آموزان خویش را در سال تحصیلی گذشته از تحصیل محروم كردند،.
علاوه بر آمار بالای محرومیت تحصیلی دانش آموزانِ این مدارس، اكنون استفاده از اتاقك های انزوا یا "اتاق عاقبت" در این مدارس هم سبب افزایش نگرانی والدین این دانش آموزان شده است.
اتاقك انزوا، اتاق بسیار كوچكی است كه دانش آموزان به هنگام نقض قوانین مدرسه باید برای چندین ساعت در سكوت به تنهایی در آن بنشینند. والدین كه این اتاقك ها را به شكلی "محرومیت داخلی" از تحصیل توصیف كرده اند از اتحادیه آكادمی خواهان شفاف سازی ساعاتی شده اند كه دانش آموزان حین تنبیه به این شیوه از تحصیل محروم می شوند.
طبق قانون اتحادیه های آكادمیك مدارس، دانش آموزان به هنگام مجازات در اتاقك های انزوا نمی توانند بخوابند یا سر خویش را روی میز قرار دهند بلكه باید صاف نشسته و صورت شان را رو به جلو قرار دهند. همینطور دانش آموزانِ تنبیه شده مجاز به ضربه زدن روی میز، تكان دادن پاهای خود روی صندلی، به چپ و راست یا عقب نگاه كردن، جویدن آدامس، فریاد زدن، آه كشیدن یا هر گونه حركت غیرقابل قبول و اختلال آمیز دیگر نیستند.
دانش آموزان می توانند برخی كارهای كلاسی كه با خود آورده اند را تكمیل كنند اما مجبور به این كار نیستند. علاوه بر آن در وقت ناهار دانش آموز تنبیه شده برای گرفتن وعده غذایی خود اسكورت می گردد اما باید در این مدت سكوت اختیار كند. این قوانین همینطور روزانه حداكثر سه بار و هر بار حداكثر پنج دقیقه به دانش آموز اجازه می دهد از نزدیك ترین سرویس بهداشتی به اتاقك استفاده نماید.
والدین بعضی از دانش آموزانی كه این تنبیه ها را برای ساعت ها و گاهی حتی روزها پشت سر گذاشته اند با وحشیانه خواندن این سیاست ها اعلام نمودند كودكانشان بعد از اتمام این تنبیه با وخامت حال رو به رو شده اند.
در ماه مارس نمایندگان كنفرانس اتحاد ملی آموزش و پرورش در "برایتون" انگلیس به اتفاق آرا به مخالفت با حركت مدارس به سمت سیاست های رفتاری تنبیهی رای دادند و اعلام نمودند كه این حركت به بحران سلامت روانی كودكان می انجامد.
آنها در اطلاعیه ای اعلام كردند: افزایش روزافزون استفاده از حبس، انزوا و محرومیت ها كه اغلب بعنوان سیاست "تحمل صفر" خوانده می شود، معمولا طیف گوناگون مشكلاتی كه كودكان دارند را نادیده می گیرد و ما بر این باوریم كه كودكان بیش از هر چیزی به حمایت، احترام و عشق نیاز دادند.
به گزارش گاردین، یكی از سخنگویان اتحادیه آكادمی های آموزشی با بیان این كه استفاده از "اتاقك های انزوا" به دانش آموزان فرصت آرام شدن، تامل كردن و اغلب تصحیح رفتارشان را می دهد، اظهار نمود: این اتحادیه هر گونه تعدیل برای دانش آموزان با نیازهای خاص را در خط مشی رفتاری آنها به كار گرفته و برای حمایت رفاهی از تمام دانش آموزان خود سرمایه گذاری می نماید.



1397/06/24
13:01:57
5.0 / 5
5083
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه