معاون آموزش و پرورش خبر داد

واریز قسط دوم پاداش آخر خدمت فرهنگیان بازنشسته

واریز قسط دوم پاداش آخر خدمت فرهنگیان بازنشسته

پروژه آسان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از واریز قسط دوم پاداش آخر خدمت فرهنگیان بازنشسته اطلاع داد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی الهیار تركن همینطور اضافه كرد: قسط سوم پاداش آخر خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1396 هم آخر نیمه اول شهریور جاری تسویه می گردد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری با پیگیری مستمری كه صورت پذیرفت وزارت آموزش و پرورش توانست با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری كل كشور فرآیند پرداخت پاداش آخر خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 1396 را در سه مرحله تنظیم و اجرا نماید.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: تابحال دو مرحله( دو قسط) از طلب بازنشستگان پرداخت شده است كه معادل 66 درصد كل پاداش مربوطه است.
الهیار درباره پرداخت آخرین قسط پاداش آخر خدمت بازنشستگان اضافه كرد: مبلغ باقی مانده از پاداش بازنشستگان یعنی قسط سوم مطالبات آنان تا آخر نیمه اول شهریور ماه جاری پرداخت می گردد. اعتبارات مربوط به این مورد به صورت تخصیص در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت كه جا دارد از سازمان های ذیربط تقدیر نماییم..
او همینطور در جلسه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با معاونان استانی با اشاره به تنظیم لایحه بودجه 98 وزارت آموزش و پرورش با اولویت استانی و رویكرد مدرسه محور اظهار داشت: یكی از مهم ترین فعالیت هایی كه در پیش داریم تنظیم لایحه بودجه سال 1398 است كه لازم است تمامی استان ها نسبت به تشكیل كارگروه های استانی اقدام و برای این امر مهم آمادگی كامل داشته باشند
الهیار تركمن اضافه كرد: احتمال دارد امسال بودجه عملیاتی به صورت استانی تهیه و تنظیم شود كه لازمه آن داشتن اطلاعات دقیق و آگاهی كامل از برنامه ها، فعالیت ها و اولویت های استانی و ملی است. باآنكه هنوز بخشنامه بودجه تدوین و تصویب نشده است اما وظیفه كارگروه بودجه 98 در وزارت آموزش و پرورش احصاء عملكرد ردیف های بودجه ای، بررسی تبصره های بودجه، دریافت نظرات بودجه ای تهیه گزارشات مربوطه است. در این خصوص صاحب نظران، مدیران و فرهنگیان می توانند نظرات كارشناسی خویش را به ادارات كل استان ها و یا دفتر اداره كل بودجه این معاونت ارائه نمایند.
وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال 1398 چه به صورت استانی و چه به صورت ملی، توجه به استان ها با رویكرد مدرسه محوری از اهم اهداف وزارت آموزش و پرورش است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: در مورد بیمه تكمیلی كارگروه مربوطه به جمع بندی ها و نتایجی دست یافته كه بزودی با بیمه ها وارد مذاكره و آنچه به صلاح و صرفه فرهنگیان عزیز می باشد را عملیاتی می كند.
الهیار درباره راه اندازی باشگاه پیشكسوتان اظهار نمود: راه اندازی این مراكز و فعال سازی آن نقش بسزایی در تقویت روحیه فرهنگیان بازنشسته، این قشر زحمت كش و فرهیخته جامعه دارد از اینرو هم اكنون در 5 استان كشور این پروژه در حال تكمیل و راه اندازی است كه امید است در سایر استان ها هم به مرور و با عنایت به منابع و امكانات موجود راه اندازی شود.
وی ادامه داد: یكی دیگر از فعالیت های در دست اقدام این معاونت، ساماندهی و ارتقاء كیفیت و كمیت مراكز آموزشی-رفاهی-خدماتی و درمانی فرهنگیان است كه با كمك اداره كل تعاون و رفاه و مشاورین معاونت، طرح مدون و تحولی این مراكز تهیه و در دستور كار قرار می گیرد. خدمات این مراكز باید در شأن و منزلت فرهنگیان عزیز ارتقاء یابد تا قطره ای از تلاش های بی شائبه آنان جبران شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، الهیار در خاتمه اضافه كرد: هم اكنون 345 مركز آموزشی-رفاهی-خدماتی در حال خدمت رسانی به فرهنگیان سراسر كشور است كه باید در یك بازه زمانی مشخص كیفیت خدمات خویش را ارتقاء داده و طرح توسعه فعالیت های خویش را تدوین كنند.



1397/05/29
14:36:12
5.0 / 5
4354
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه